reklama

Čo sa stane keď pridáte svoju nehnuteľnosť na súkromnú inzerciu.

Pri predaji nehnuteľnosti treba dobre zvážiť všetky formy predaja, ktoré realitný trh ponúka. Buď sa dohodnete s vybranou realitnou kanceláriou alebo si zabezpečíte všetko sami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Ak sa rozhodnete predávať nehnuteľnosť na vlastnú päsť, tak sa nevyhnete zaradeniu svojho inzerátu do súkromnej inzercie na realitných portáloch. Čo všetko sa bude diať potom?

Po zverejnení súkromného inzerátu sa pripravte na množstvo telefonátov od realitných maklérov, ktorí si budú chcieť vziať vašu nehnuteľnosť do ponuky. Telefonátov bude skutočne veľmi veľa!

Preto po pár dňoch stratíte kontrolu nad tým, kto, kde a ako vašu nehnuteľnosť prezentuje. Nebudete mať prehľad v províziách. Menej seriózni makléri dokonca neváhajú pri zadávaní inzerátu pozmeniť parametre nehnuteľnosti – rozlohu, poschodie alebo dokonca aj lokalitu. Ak dovolíte maklérom, ktorí vás kontaktovali, inzerovať vašu nehnuteľnosť, z praxe vám môžem povedať, že nehnuteľnosť uvidíte aj v kanceláriách, ktoré sa vám vôbec neozvali. Takýchto naberačov volám aj vykrádači súkromnej inzercie. Uvedomte si tiež, že realitné kancelárie si vyberajú vás a nie opačne. Nie je lepšie, ak sa vy rozhodnete, kto má ponúkať vašu nehnuteľnosť?

Tým že povolíte väčšiemu množstvu realitných kancelárií, aby inzerovali vašu nehnuteľnosť nezvýšite šance na lepší alebo rýchlejší predaj. Skôr naopak, vaša nehnuteľnosť bude preinzerovaná, s rôznymi cenami (niekedy aj za nižšiu cenu ako je tá vaša), s fotkami, aj bez fotiek, so zavádzajúcim popisom. Predstavte si, že máte takýto byt zobrazený na portáloch aj dvadsaťkrát. Aký dojem to vytvorí na potenciálneho kupujúceho? Určite nie pozitívny. Okrem iného, ste práve prišli kvôli prevarenému marketingu o punc jedinečnosti, ktorý každá nehnuteľnosť má. Môj názor je, že vaša nehnuteľnosť dokonca aj stratí časť svojej hodnoty.

Preto hneď v úvode veľmi dôsledne zvážte možnosť, či predaj nehnuteľnosti od začiatku nezveríte do rúk profesionála a ušetríte si tým čas aj stres z vybavovanie telefonátov a naťahovanie sa s cudzími maklérmi. Dobrý realitný maklér sa musí s vami pred inzerovaním osobne stretnúť, prebrať podmienky predaja, obhliadnuť danú nehnuteľnosť a získať o nej všetky informácie. Ďalšou výhodou je, že má skúsenosti a používa široké spektrum marketingových nástrojov, ku ktorým sa vy ako súkromná osoba neviete dostať. Stretnutie a konzultácia s realitným maklérom je vždy bezplatná.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak maklér zastupuje majiteľa a jeho nehnuteľnosť, mal by sa snažiť o čo najlepší výsledok, čiže o predaj za požadovanú cenu za rozumný čas. V prípade mnohonásobnej inzercie, ide maklérovi väčšinou iba o to, aby získal províziu. Neobhajuje majiteľove záujmy naplno, často ani nemôže, keďže sa s ním nikdy nestretol, neopýtal sa na jeho podmienky a motiváciu k predaju. Potom sa stane, že majiteľ akceptuje maklérom navrhovanú cenu, a netuší, že by to mohlo byť aj inak, pretože ho maklér presvedčí, že jeho klient je pre neho tá najlepšia voľba. A predávajúci jednoducho prerobí.

Matej Kucharič

Matej Kucharič

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pôsobím v realitnom biznise od roku 2006. Začínal som ako realitný maklér v Bratislave. Som spoluzakladateľom realitnej spoločnosti MAGNUM Real, ktorej tím v súčastnosti vediem.Môj najrýchlejší predaj nehnuteľnosti od uvedenia na trh, až po podpis zmluvy, bol 8 dní. Rád prinášam a zavádzam novinky do portfólia našich realitných služieb.Som zakladajúci člen ZRKS (Združenie realitných kancelárií Slovenska)Som fanúšik a rekreačný hráč beach-volejbalu. Atmosféra mesta New York ma vždy dostane.www.matejkucharic.sk Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu